نماینده مردم مشهدوکلات در مجلس شورای اسلامی: دولت مقتدر از دل کابینه منسجم بیرون خواهد آمد انتقاد رئیس قوه قضائیه به حکم سنگین یک قاضی درباره مهریه + فیلم مقابله با یک‌جانبه‌گرایی آمریکا، محور گفت‌وگوی سفیر چین در ایران با مقامات وزارت امور خارجه «مرکز اسلامی هامبورگ» از سوی دولت آلمان تعطیل شد دستگیری ۲ نفر از رهبران گروه‌های داعشی و تکفیری توسط وزارت اطلاعات انهدام چهار باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۸۰۰ میلیارد ریال موافقت اداره کل راهداری خراسان رضوی با حذف عوارض در مرز دوغارون رئیس جمهور منتخب: رفع نیازهای مردم، با همدلی و همگرایی محقق خواهد شد حقوق بازنشستگان نیرو‌های مسلح دوبرابر شد | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به‌زودی اجرا می‌شود نامه محمود عباس به ترامپ پیش از دیدار او با نتانیاهو منتشر شد سردار نائینی، سخنگوی سپاه پاسداران شد معاون وزیر امورخارجه روسیه: هیچ‌کس نمی‌تواند میان تهران و مسکو شکاف ایجاد کند واکنش وزارت خارجه به انتشار گزارش کذب جاوید رحمان علیه ایران گمانه‌زنی‌ها از احتمال حضور نخست‌وزیر پاکستان در مراسم تحلیف پزشکیان دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شد فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرز‌های دنیا هستند | تعهد سه‌ساله برای انسداد مرز شرقی کشور ادعای جدید آمریکا: ۳ سکوی پرتاب موشک ارتش یمن را هدف قرار دادیم رئیس دیوان محاسبات کشور انتخاب شد عراق بر لزوم یکپارچگی مواضع بین‌المللی و توقف تجاوزات علیه غزه تاکید کرد
سرخط خبرها

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرز‌های دنیا هستند | تعهد سه‌ساله برای انسداد مرز شرقی کشور

  • کد خبر: ۲۴۰۸۳۱
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد: مرز‌های جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرز‌های دنیا هستند | تعهد سه‌ساله برای انسداد مرز شرقی کشور
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز امن‌ترین مرز‌های دنیا، مرز‌های جمهوری اسلامی ایران، چه در هوا و چه دریا و چه مخصوصاً در زمین هستند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری امروز، ۳ مرداد ۱۴۰۳، در آیین تکریم و معارفه ارشد نظامی آجا در شمال شرق و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا که در هتل خورشید تابان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن کریم، سوره حمد و نماز‌های یومیه با آیه «اهدنا الصراط المستقیم» مأنوس هستیم. صراط مستقیم یعنی راهی که خداوند معین کرده و راه رستگاری خواهد بود. این راه انبیای الهی و امامان معصوم است که در دوران خود، نماد عینی و عملی صراط مستقیم بودند.

وی افزود: در غیاب رسول‌گرامی‌اسلام(ص)، صراط مستقیم امت، امامان معصوم ما بودند و امروز در ظاهر امام معصومی در بین ما نیست و رسول و پیامبری هم شرف حضور ندارند، اما خدا وعده کرده که زمین هیچ‌وقت از حجت خدا خالی نخواهد بود. امروز نماد عینی برای صراط مستقیم امت اسلامی وجود مبارک ولایت فقیه است. ولی‌فقیه در عصر انتظار امام‌زمان(عج)، به‌نمایندگی از رسول‌گرامی‌اسلام(ص) و آقا امام‌زمان(عج)، نماد عینی صراط مستقیم امت اسلامی است.

حیدری با بیان اینکه ما در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سه اصل ولایت‌محوری، عدالت‌محوری و شایسته‌سالاری را به عنوان اصول فرماندهی اعلام کردیم، عنوان کرد: امروز بر هیچ محقق، دانش‌پژوه و کسی که دنبال حقیقت در عالم سیاست می‌گردد، پوشیده نیست که کشور ایران به‌برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و زعامت ولی خدا بر این امت اسلامی، به عنوان کشوری مقتدر شناخته شده که نه‌تنها اقتدار را در خود ایجاد کرده، بلکه قادر به قدرت‌افکنی نیز هست.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هم به اقتداری در داخل کشور رسیده که بتواند در معاملات سیاسی دنیا تأثیر بگذارد و هم قادر است قدرت‌افکنی کند. این قدرت‌افکنی و اقتداری که امروز از آن بهره‌مند هستیم، اگر به وجدان پاک خودمان رجوع کنیم، رهین بصیرت امام عزیز سفرکرده ما و در ادامه رهین شجاعت، معرفت و بصیرت الهی رهبر عزیز ما امام خامنه‌ای است.

وی بیان کرد: کشوری که بیگانگان برای آن تصمیم می‌گرفتند، رهبر قدرت شرق و غرب در آن زمان به تهران آمدند تا در رابطه با جنگ تصمیم بگیرند، شاه این کشور را دعوت نکردند و حتی بدون اجازه آن وارد کشور شدند و کشور را به سه قسمت تقسیم کردند، این برگ ننگینی در نحوه اداره کشور توسط حاکم این کشور است. همان کشور امروز به‌برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و امامین انقلاب، در دنیا قدرت‌افکنی می‌کند.

حیدری خاطرنشان کرد: ایران امروز کشور‌های محور مقاومت را به عنوان قدرت‌های نهفته در تاریخ در مقابل زورگویی زورگویان و سلطه‌طلبی‌های به‌ناحق، بسیج کرده که خاصیت نظام جمهوری اسلامی ایران است. بازدارندگی نیات شوم دشمنان نظام ما به جایی رسیده که دو مرتبه طعم تلخ آن را چشیدند و آماج موشک‌های جمهوری قرار گرفتند، یک بار در حمله به عین‌الاسد و بار دیگر در عملیات وعده صادق.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: عملیات وعده صادق اوج قدرت‌افکنی و نمایش اقتدار الهی نظام مقدس ماست که بعد از آن رهبر معظم انقلاب تاریخ را به دو بخش «قبل‌از عملیات وعده صادق» و «بعداز عملیات وعده صادق» تقسیم کردند. اگر تا قبل از عملیات وعده صادق، مورّخانی بودند که شک داشتند نظام مقدس جمهوری اسلامی قدرتمند و قدرت‌افکن است، در عملیات وعده صادق به نتیجه رسیدند و قطعاً به وجدان خود پاسخ خواهند داد که جمهوری اسلامی ایران در رکاب ولایت امر خود قدرتمند و قدرت‌افکن است و متجاوزان را سر جای خود نشانده و می‌نشاند.

وی در خصوص چگونگی ایجاد این اقتدار و قدرت‌افکنی گفت: بدون شک این اقتدار و قدرت‌افکنی رهین بصیرت امامین انقلاب ما، در کنار آن‌ها مردم بزرگ، شریف، ولایت‌مدار، همیشه‌درصحنه و بابصیرت و در لایه سوم نیرو‌های مسلح کشور است. قدرت نظامی قابل احصا و شمارش است، باید وجود داشته باشد و حرکتی صورت گیرد که این قدرت در نیرو‌های مسلح ما نهادینه شود و امروز هم به خودکفایی در تولید محصولات دفاعی و هم به عرصه ظهوررساندن این قدرت رسیده‌ایم.

نیرو‌های مسلح ما در جهان نشان ویژه‌ای از خود باقی گذاشتند

حیدری افزود: نیرو‌های مسلح ما در جهان نشان ویژه‌ای از خود باقی گذاشتند. سردار سلیمانی یکی از اعضای نیرو‌های مسلح کشور ما، آنچنان خار چشم دشمنان بود که رئیس‌جمهور منفور وقت آمریکا خودش عملیات ترور را هدایت کرد. یکی از نکات قدرت جمهوری اسلامی ایران همین نحوه ترور و به‌شهادت‌رساندن این عزیز بزرگوار به عنوان دانش‌آموخته مکتب اسلام و ولایت بود، ایشان از مرگ و سختی‌ها نهراسید و به قلب خطر یورش برد که امروز محور مقاومت، سردار سلیمانی را برای همیشه رهبر خود می‌داند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بخشی از این اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌خاطر فرماندهی امیر سرلشکر موسوی است که رهبر معظم، علم و دانش و صفای باطن ایشان را مورد ستایش قرار دادند. ارتش تجهیزات پیچیده و فنی را در اختیار دارد که بعد از انقلاب نه‌تنها قدرت نظامی کشور را حفظ کرده، بلکه امروز در لبه فناوری در همه تجهیزات در حال عرض‌اندام است. در همه عرصه‌ها در زمینه دفاع زمینی به خودکفایی کامل رسیدیم و امروز این اقتدار و توان خودکفایی موجب شده امنیت کشور را عهده‌دار شویم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱ تیپ نیروی زمینی در مرز‌های کشور مستقر هستند تا امنیت پایداری را رقم بزنند. در کنار ارتش فراجا، مرزبانی و سپاه پاسداران نیز قرار دارند. ارتشی و سپاهی یک لشکر الهی در رکاب فرمانده عزیز و الهی ماست. همه نیرو‌های مسلح در تولید امنیت پایدار نقش‌آفرینی می‌کنند. ما در تمام مرز‌ها مستقر هستیم و این مأموریت‌ها و مسئولیت‌ها را با انسان‌های ازخود‌گذشته و فرماندهان بصیر، فهیم و ولایی انجام می‌دهیم.

حیدری با اشاره به اینکه ما در منطقه شمال شرق کشور از وجود مبارک یکی از سربازان شریف، نجیب، بااصالت و ولایت، امیر آذریان، بهره‌مند بودیم، تصریح کرد: امیر آذریان در این منطقه، چهره‌ولایی‌بودن، اقتدارداشتن، مهربان‌بودن و مردمی‌بودن نیروی زمینی را به منصه ظهور رسانده است. امیر آذریان از زمان دانشجویی، پوتین‌ها را به پا کرد، لباس رزم را پوشید و کمر به مقابله با ظلم‌وستم بست. من بررسی کردم چه شخصیتی را انتخاب کنم که نسبت به آستان امام‌رضا(ع) ارادتمند باشد، تجربه داشته باشد و بهره‌مند از روحیه ولایی و ولایت‌محوری باشد که بتواند جا پای امیر آذریان بگذارد؛ بنابراین سراغ شخصیتی رفتم که علاوه بر این فضایل، به عنوان مدافع حرم هم جان‌فشانی کردند و امیر امان‌الهی را انتخاب کردم.

وی افزود: باوجود شرایط خاص ما در جغرافیای مرزی، به فضل خدا و با بیداری کامل رزمندگان اسلام و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امن‌ترین مرز‌ها را داریم. هم‌اکنون ۱۱ تیپ در مرز‌ها مستقر هستند؛ البته این استقرار در مرز به معنای این نیست که خطری ما را تهدید می‌کند، بلکه به منظور اشراف اطلاعاتی و حفظ و ارتقای آمادگی رزمی نیرو‌هاست.

حیدری با بیان اینکه انسداد مرز شرقی یک تعهد سه‌ساله است، عنوان کرد: ما باید برای ۹۳۷ کیلومتر مرز شرقی دیوار حائل هوشمند ایجاد کنیم که امسال تلاش ما این است یک‌سوم این کار را انجام دهیم و انجام خواهیم داد.

مأموریت‌های نیروی زمینی ارتش براساس تهدیدات تغییر می‌کند

در ادامه، امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده سابق قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، تصریح کرد: ما کار‌های زیادی را انجام دادیم، اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کار همچنان ادامه دارد؛ چراکه مأموریت‌های نیروی زمینی ارتش براساس تهدیدات تغییر می‌کند، بنابراین بهتر است همچنان آمادگی خود را حفظ کرده و برای بالابردن توان دفاعی نیرو‌های ارتش به ویژه در منطقه شرق کشور تلاش کنیم.

وی خطاب به امیر سرتیپ‌دوم سیروس امان‌الهی، فرمانده جدید قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، بیان کرد: امیر امان‌الهی راه را ادامه دهند به ویژه انسداد مرز که یکی از دغدغه‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح و مقام معظم رهبری است تا ان‌شاءالله خیرات و برکات آن به زائران و مجاوران برسد.

آذریان ادامه داد: در تمام ابعاد، ایشان مردم عزیز منطقه را رها نکنند. امیر امان‌الهی خودشان ولایی هستند. عشق به ولایت در خون و وجود من هست و در وجود امیر هم قرار دارد. اگر این عشق همچنان ادامه داشته باشد، در تمام مراحل زندگی و خدمتی خود موفق می‌شوند. اینجا جای خوبی است؛ امام‌رضا(ع) هر کسی را انتخاب نمی‌کنند.

در بخش دیگری، امیر سرتیپ‌دوم سیروس امان‌الهی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، در پاسخ به سوالی در خصوص مهم‌ترین کارشان در سمت جدید گفت: خادم امام‌رضا(ع)، خادم ولی‌فقیه، خادم مردم عزیز و ادامه‌دهنده راه امیر آذریان.

به گزارش شهرآرانیوز، در این مراسم، از امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده سابق قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، تکریم و سرتیپ‌دوم سیروس امان‌الهی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا، معارفه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->